Logowanie
 Resource Hacker - style MFC
W tym poradniku opiszę część styli MFC w Visual C++. Nie są to wszystkie style, jest ich bardzo dużo, tutaj zademonstruję, tylko te, na które można się natrafić, modyfikując w pliki systemowe w Resource Hack'u, jest to świetny, darmowy program stworzony do modyfikacji plików źródłowych systemu Windows. Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej o modyfikacji kodu plików systemowych, zapraszam do przeczytania Resource Hacker - modyfikowanie plików systemowych. . (Pominąłem również część styli okna WS (wymienię te, które wiążą się, z wymienionymi powyżej klasami) oraz style Dialogu.)

Nazwy klas


STATIC
- zwykły statyczny element, zalicza się do niego: zwykły tekst, bitmapę, ikonę, i inne elementy, które po prostu są i oprócz tego nie mają żadnych funkcji.

EDIT - umieszcza pole, w którym trzeba wpisać jakiś tekst, np. lokalizację do pliku.

BUTTON - Tak jak w nazwie, jest to przycisk, np. typu "ok", "anuluj", "przeglądaj".

Style okna - Style okna tyczą się głównie budowy okna, lecz również wszystkich CONTROLi, (pominąłem te tyczące się okna).

Style odpowiadają za wygląd danych elementów, każda klasa, ma swoje własne style, a oto one:

STATIC


Styl Opis Styl Opis
SS_LEFT wyrównuje tekst do lewej SS_NOPREFIX nie parsuje podkreślenia przed literą (jeśli wpiszemy "&" przed jakąś literą, podkreśli się)
SS_CENTER wyśrodkowuje tekst SS_NOTIFY wysyła powiadomienia, nie używany dla normalnego tekstu
SS_RIGHT wyrównuje tekst do prawej SS_CENTERIMAGE jeśli bitmapa jest za duża, w stosunku do szerokości CONTROLi, jest środkowana, a brzegi są obcinane
SS_ICON odpowiada za umieszczenie ikony, w nazwie wpisujemy nazwę ikony zawartej w pliku SS_RIGHTJUST jeśli obrazek jest pomniejszany, wyrównuje się do lewego-górnego rogu
SS_BLACKRECT dodaje czarne tło SS_REALSIZEIMAGE zalecane dla każdej bitmapy, lub innego pliku graficznego, określa rzeczywisty rozmiar obrazka
SS_GRAYRECT dodaje szare tło SS_SUNKEN obrysowuje element pół-ramką od lewej do góry
SS_WHITERECT dodaje białe tło SS_ENDELLIPSIS jeśli koniec tekstu nie mieści się w prostokącie, jest ucinany
SS_BLACKFRAME dodaje czarną ramkę SS_PATHELLIPSIS skraca tekst, jeśli zawiera jakiś backslash (\), np. Ścieżkę do pliku
SS_GRAYFRAME dodaje szarą ramkę SS_WORDELLIPSIS obcina każde słowo, które nie mieści się w prostokącie
SS_WHITEFRAME dodaje białą ramkę SS_OWNERDRAW bierze odpowiedzialność za rysowanie
SS_USERITEM określa rzecz zdefiniowaną przez użytkownika SS_ENHMETAFILE dodaje plik metafile, jest to plik graficzny, lecz używany w starszych systemach Windows
SS_SIMPLE definiuje zwykły tekst, nie jest wyśrodkowywany itp. SS_ETCHEDHORZ rysuje dwie krawędzie na górze i na dole
SS_LEFTNOWORDWRAP sprawia, że pisany tekst, nie bedzie zawijany, pod względem szerokości okna SS_ETCHEDVERT rysuje dwie krawędzie po lewej i po prawej
SS_BITMAP odpowiada za umieszczenie bitmapy, w nazwie wpisujemy nazwę bitmapy zawartej w pliku SS_ETCHEDFRAME rysuje ramkę
EDIT
Styl Opis Styl Opis
ES_LEFT wyrównuje tekst do lewej ES_AUTOVSCROLL automatycznie przewija tekst w górę, kiedy użytkownik wciśnie ENTER, działa jeśli użyjemy ES_MULTILINE
ES_CENTER wyśrodkowywuje tekst ES_AUTOHSCROLL przewija tekst w prawo, działa jeśli użyjemy ES_MULTILINE
ES_RIGHT wyrównuje tekst do prawej ES_NOHIDESEL usuwa akcję ukrywania zaznaczenia
ES_MULTILINE definiuje użycie wielu linii, na raz (domyślnie, to tylko jedna) ES_OEMCONVERT wpsiany tekst zamieniany jest z kodowania ANSI do OEM
ES_UPPERCASE wszystkie litery wpisywane w pole, są zamieniane na duże litery ES_READONLY uniemożliwia użytkownikowi wpisanie czegokolwiek w pole
ES_LOWERCASE wszystkie litery wpisywane w pole, są zamieniane na małe litery ES_WANTRETURN daje efekt, tylko przy użyciu wielu linii, bez tego stylu, naciśnięcie ENTER, spowoduje użycie domyślnego przycisku
ES_PASSWORD wpisywany tekst jest zastępowywany gwiazdkami (*******) ES_NUMBER pozwala na użycie tylko, i wyłącznie cyfr w polu
BUTTON
Styl Opis Styl Opis
BS_PUSHBUTTON tworzy zwykły przycisk BS_ICON określa, że ikona może być użyta jako przycisk
BS_DEFPUSHBUTTON tworzy przycisk z czarnym obramowaniem BS_BITMAP określa, że bitmapa może być użyta jako przycisk
BS_CHECKBOX tworzy mały kwadrat do zaznaczenia BS_LEFT tekst w przycisku wyrównywany jest do lewej
BS_AUTOCHECKBOX oznacza, że tylko jeden CHECKBOX w danej grupie można zaznaczyć BS_RIGHT tekst przycisku wyrównymwany jest do prawej
BS_3STATE tworzy kwadrat do zaznaczenia, który może być odznaczony, zaznaczony, i w części zaznaczony BS_CENTER tekst w przycisku, jest wyśrodkowywany (w poziomie)
BS_AUTO3STATE oznacza, że tylko jeden 3STATE można zaznaczyć w danej grupie BS_TOP tekst w przycisku jest obniżony do dołu
BS_RADIOBUTTON tworzy małe kółko do zaznaczenia BS_BOTTOM tekst w przycisku jest podwyżony do góry
BS_AUTORADIOBUTTON oznacza, że można zaznaczyć, tylko jeden RADIOBUTTON, w danej grupie BS_VCENTER wyśrodkowywuje tekst w pionie
BS_GROUPBOX tworzy grupę przycisków do zaznaczenia, które mogą być zależne od siebie BS_PUSHLIKE kiedy najedziemy myszką na przycisk, podświetli się
BS_USERBUTTON przestarzały styl, używany w 16-bitowych systemach, jego odpowiednikiem jest BS_OWNERDRAW BS_MULTILINE jeśli tekst nie mieści się w przycisku w jednej linii, pozwala na dodanie tekstu w kilku
BS_OWNERDRAW tworzy przycisk typu OWNERDRAW BS_NOTIFY umożliwia przyciskowi wysyłanie powiadomień do okna rodzica
BS_LEFTTEXT w kombinacji z przyciskami zaznaczenia, tekst zamiast po prawej, leży po lewej stronie od przycisku BS_FLAT określa, że przycisk jest dwuwymiarowy, nie tworzy cieni pod nim


Style okna


Styl Opis Styl Opis
WS_DISABLED tekst wygląda jak nieaktywny element (szara czcionka) WS_VISIBLE niezbędny do wyświetlenia elementu, określa widoczność
WS_GROUP definiuje grupę CONTROLi WS_CHILD również niezbędny element linii, jeśli go nie wpiszemy, i tak automatycznie podczas kompilacji się doda
WS_TABSTOP zatrzymuje działanie klawisza TAB, w oknie, nie jest używany dla statycznej CONTROLi, a dla stylu okna WS_BORDER podobnie jak SS_ETCHEDHORT, rysuje dwie krawędzie
WS_VSCROLL dodaje pasek przewijania (pionowy), używany dla styli okna WS_CLIPSIBLINGS sprawia, że element jest na samym spodzie, inne wyświetlają się na nim
WS_HCSROLL dodaje pasek przewijania (poziomy), używany dla styli okna




Copyright © koleś git

 Reklama

 Komentarze
#1 | kris0725pl dnia 10/11/2010 15:14
kapitalna robota!!!!! Tego brakuje w polsce Smile
 Dodaj komentarz
Dla wszystkich komentarzy wymagana jest ich akceptacja przez moderatora.

Nick:



AntyBOT (dla niezalogowanych): Napisz słowo hotfix wielkimi literami

/articles.php?article_id=207

 Artykuły
Polecany artykuł


Jak walczyć z pobieraczkiem? Jak odstąpić od umowy? O tym w artykule.
 Ostatnie komentarze
gryPrzez: Maciak Plock [dnia: Apr 03, 2020]
wynik jest wysoko w google, przy...
gryPrzez: MAMBA [dnia: Mar 24, 2020]
Warning: Only 61104 of 61105 MBy...
gryPrzez: Random32 [dnia: Mar 18, 2020]
Witam, u mnie na polskim Window...
gryPrzez: muffintodebil [dnia: Mar 04, 2020]
aha gosicu to niezly jestes zaaw...
gryPrzez: Maciek [dnia: Feb 20, 2020]
2 karty 512 kupione na allegro: ...
gryPrzez: xd [dnia: Feb 05, 2020]
zrobiłem sposób Vin/7 na dziesią...
gryPrzez: gtremik [dnia: Jan 25, 2020]
Dzięki seba86mu :) Działa
gryPrzez: Mirek [dnia: Jan 22, 2020]
A jest rozwiązanie dla Windowsa 10?
 Gry
Polecany artykuł


Quake

Klasyk FPS w wersji flash.
 Programy
Polecany artykuł


Tapin Radio Darmowa aplikacja służąca do słuchania i nagrywania radia internetowego
 Recenzje
Polecana recenzja


Sleeping Dogs
Policjant pod przykrywką rozpracowuje Triadę.
 Facebook