Logowanie
 Resource Hacker - modyfikowanie plików systemowych.
W tym poradniku opiszę, jak posługiwać się programem Resource Hacker. Program stworzony jest do modyfikowania kodu źródłowego plików
systemowych (.dll, .cpl .exe itp.). Głównie chodzi tutaj o XP (najnowsza wersja tego programu pochodzi z 2002 roku). Można nim np. zmodyfikować
okno właściwości systemu Windows.

Spis treści:
Co przeszkadza Resource Hack'owi w pracy.
1.Podstawy.
2.Dodawanie plików.
3.Edytowanie kodu.
4.Edytor wizualny.
5.Gdzie szukać plików do modyfikacji.

Co przeszkadza Resource Hack'owi w pracy.

Zanim zaczniesz musisz wyłączyć usługę odpowiadającą za chronienie plików systemowych (Windows File Protection), gdy jest aktywna nie możemy
zmodyfikować żadnego pliku systemowego, podmienić, czy usunąć. Przeczytaj Wyłączanie WFP (Windows File Protection) w XP .
Oprócz tego podczas zapisywania pliku pokaże się okienko "Can't create file..." . Należy wtedy je zamknąć, ale
nie zamykaj głównego okna programu. Wejdź do katalogu gdzie znajduje się ten plik powstał tam plik _original.*** np. podczas modyfikowania
biblioteki shell32.dll , powstanie plik shell32_original.dll . Należy go usunąć i zapisać jeszcze raz.


1.Podstawy.

Program pobieramy stąd.
Następnie wypakowujemy pliki z archiwum .zip do pustego folderu i uruchamiamy ResHacker.exe .

Okno programu wygląda tak:

Resource Hacker - okno główne brak pliku


Plik otwieramy klikając file --> open..., wybieramy plik i się otwiera. Tak wygląda z otwartym plikiem:

Resource Hacker - okno główne - shell32.dll


Interfejs przypomina nieco edytor rejestru, kolejno rozwijamy gałęzie, aby edytować kod, bądź podmienić pliki, dodać nowe itp.

2.Dodawanie plików.

Aplikacje, biblioteki, i inne pliki, oprócz tekstu, zawierają bitmapy (.bmp), ikony (.ico) pliki filmowe (.avi). kursory (.cur) i inne.

2.1 Zamienianie plików.

- Otwieramy plik w Reshackerze

- klikamy action --> i tutaj zależy co chcemy podmienić, załóżmy, że podmieniamy bitmape

Resource Hacker - menu akcji


Po kliknięciu w Replace bitmap... pokaże się takie okno:

Resource Hacker - podmiana bitmapy


Po lewej klikamy "Open file with new bitmap" wybieramy jakąś bitmapę, po prawej klikamy replace, ok i gotowe.
Tym samym sposobem możemy zamienić inne pliki.

2.2 Dodawanie plików.

W celu dodania nowych plików, np. bitmap należy ponownie kliknąć Action i teraz wybrać Add a new recource...

dodawania pliku


Wyświetli się takie okno:

dodawanie pliku 2


Klikamy "Open a file with new Resource..." i wybieramy jakiś plik, np. bitmapę.
Następnie pojawią się dodatkowe pola:

dodawanie pliku 3


Resource Hacker powinien sam rozpoznać typ pliku, jak nie rozpozna, oznacza to najprawdopodobniej, że nie obsługuje tego pliku.

W polu:
- Resource Name: Wpisujemy nazwę, mogą być to zarówno cyfry, jak i litery.
- Language: 1045 (jest to wartość określająca jeżyk, dla polskiego jest to 1045)

Klikamy Add Resource i gotowe.

3.Edytowanie kodu.

Teraz przejdę do rzeczy, pokażę jak edytować zawartość okna. Najprościej było mi przedstawić to na obrazku:

Budowa kodu pliku systemowego.



Jeśli chcesz dowiedzieć się, jakie są style przeczytaj Resource Hacker - style MFC

Tak jak na obrazku, kod dialogu zaczyna się od CONTROL , oznacza, że element należy do tej grupy, następnie spacja i tekst w cudzysłowach jeśli określamy zwyczajny tekst, zostanie on wyświetlony, jeśli określamy bitmape, ikonę należy wpisać tam nazwę pliku .bmp .ico, itd., który znajduje się w pliku. Potem po przecinku jest ID (identyfikator) zalecam dla każdego elementu w Dialogu wpisywać oddzielne ID, w przeciwnym razie, może doprowadzić to do błędów wizualnych. Dalej jest nazwa klasy, następnie style, każdy styl oddzielony jest | . Po stylach są wartości określające położenie i rozmiar (patrz: Budowa kodu pliku systemowego.).

Po zmodyfikowaniu kodu, klikamy Compile Script , następnie zapisujemy plik.

Do uzyskania ładnego wyglądu okna, zalecam pisać tekst w edytorach graficznych, a następnie zapisać jako bitmape, można wtedy napisać tekst dowolną czcionką i rozmiarem.

4.Edytor wizualny.

Resource Hacker posiada również edytor wizualny. W dowolnym Dialogu kliknij Show Dialog Wyświetli się podgląd okna:

Edytor wizualny


Można przeciągać dowolny element po całym oknie, zauważ, że gdy to robisz, wartości położenia automatycznie się zmieniają.
Posiada również edytor CONTROLi i Dialogu okna. Kliknij PPM na dowolny element w oknie, następnie wybierz Edit Control . Wyświetli się takie okno:

Resource Hacker - Edytor Controli


Pod Caption wpisujemy tekst, który ma być w CONTROLi. Następnie mamy dane dotyczące położenia i rozmiaru CONTROLi. Pod Left wpisujemy odległość od lewego krańca okna, pod Top odległość od górnego krańca okna, pod Width wpisujemy szerokość, pod Height wysokość, a pod ID identyfikator.
W Class name wpisujemy nazwę klasy. Następnie mamy style. Zaznaczamy te, które chcemy wybrać.

Edytor CONTROLi jest alternatywą dla ręcznego pisania kodu.

5.Gdzie szukać plików do modyfikacji.

Głównie pliki systemowe znajdują się w katalogu %windir%\system32\ (gdzie %windir% to ścieżka do katalogu Windows)
- Shell32.dll - jest to główna biblioteka powłoki, znajdują się w niej takie rzeczy jak, ekran wyłączania komputera, menu kontekstowe, okienek kopiowania, zawiera wszystkie ikony, i wiele innych rzeczy dotyczących interfejsu.
- Msgina.dll - biblioteka zawiera okna ustawień logowania, interfejs klasycznego ekranu logowania, i inne rzeczy związane z logowaniem.
- Wszystkie pliki z rozszerzeniem .cpl - pliki te, to applety panelu sterowania, czyli np. dodaj lub usuń programy, aktualizacje automatycze, system
i inne.
- sndvol32.exe - okno regulacji głośności
- Explorer.exe - tego chyba nikomu nie muszę opisywać, aplikacja powłoki systemu Windows (znajduje się w %windir%\ ) zawiera w sobie bitmapy
dotyczące właściwości paska zadań i menu start.

I inne pliki znajdujące się w folderze system32.

Copyright © koleś git

 Reklama

 Komentarze
#1 | alvin dnia 14/12/2009 17:01
Bardzo dobry poradnik napisałeś i przede wszystkim przydatny. Przyda się nie tylko mnie, gratulacje. Pozdr.
 Dodaj komentarz
Dla wszystkich komentarzy wymagana jest ich akceptacja przez moderatora.

Nick:



AntyBOT (dla niezalogowanych): Napisz słowo hotfix wielkimi literami

/articles.php?article_id=208

 Artykuły
Polecany artykuł


Jak walczyć z pobieraczkiem? Jak odstąpić od umowy? O tym w artykule.
 Ostatnie komentarze
gryPrzez: stan2 [dnia: May 09, 2019]
A czy ma adsl do połączenia z ne...
gryPrzez: stan2 [dnia: May 09, 2019]
Czy połączę się z netią przez r...
gryPrzez: Projekt Zero2 [dnia: Mar 21, 2019]
Z pewnością coś jeszcze podeślem...
gryPrzez: Alla84 [dnia: Mar 18, 2019]
Dziękuję!!!!! Uratowaliście mi t...
gryPrzez: Borys_Horoneskul [dnia: Mar 12, 2019]
Dzięki. Przydało się, zadziałało...
gryPrzez: MKU [dnia: Feb 23, 2019]
Dziękuje za pomoc w rozwiązaniu ...
gryPrzez: Kamil [dnia: Feb 17, 2019]
HDAUDIO\FUNC_01& VEN_10EC&DEV_08...
gryPrzez: Werno [dnia: Feb 11, 2019]
Witam, mam problem z uszkodzenie...
 Gry
Polecany artykuł


Quake

Klasyk FPS w wersji flash.
 Programy
Polecany artykuł


Tapin Radio Darmowa aplikacja służąca do słuchania i nagrywania radia internetowego
 Recenzje
Polecana recenzja


Sleeping Dogs
Policjant pod przykrywką rozpracowuje Triadę.
 Facebook